FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Israel Palestina kwestie.
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Spacehuis Forum Index -> W.O.T.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Spruijt
Uberstronken

BerichtGeplaatst: Ma 07 Sep 2009, 13:17    Onderwerp:
Reageren met citaat

soals ik al eens zei, uit eindelijk gaan ze lijken opdat waar ze het meest bang voor waren. de (zwarte)ironie komt de spuigaten uit....
Bolle
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma 07 Sep 2009, 15:44    Onderwerp:
Reageren met citaat

And isn't it ironic, don't you think, NOU EIGENLIJK WEL JA...

We're made of METAL! How are you?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
DeGemaskerdeMuchacho
Nuchter

BerichtGeplaatst: Vr 16 Okt 2009, 12:18    Onderwerp:
Reageren met citaat

Jizzle schreef:
Kortom: Je mag Arabieren dus Wel discrimineren en Joden niet?

Het zijn voornamelijk zionisten die deze claims uitbuiten om door middel van gejank hun zin te krijgen op het internationale podium.
De Israelieten zelf protesteren met regelmaat tegen hun overheid (de theocratische staat die het probleem in de hele situatie is), maar net als met de "Iers"-Amerikanen die de daadwerkelijke geldstroom naar de IRA/PIRA leveren, zijn het Joods-Amerikanen e.d. die iedere materie tot zich nemen, iets wat, in wat voor context dan ook, beledigend kan zijn eruit vissen en vervolgens royale compensaties gaan eisen.

Een goed voorbeeld is te vinden in een IRC log op deze pagina (NSFW) http://encyclopediadramatica.com/PHP - Een van de 1100 ontwikkelaars van PHP had recent in Libanon een voormalige strijdmakker verloren toen troepen van de IDF (Israeli "Defense" Force) het vuur begonnen te openen op NAVO troepen, met veel fatale gevolgen en de totale vernietiging van 2 NAVO hoofdkwartieren (al zijn ze hier, onverassend, nooit op aangesproken)

Kwaad en overemotioneel besloot de ontwikkelaar het team te verlaten, gezien het gesubsidieerd werd door een Israelisch bedrijf, waarna een freelance leugenaar- Aherm, pardon, "journalist" onderzoek ging doen.
Je ziet de typische mentaliteit waar jullie over klagen terug in het gedrag van deze man - hij provoceert en zaait haat en segregatie, in de hoop een "ons" (Israel en zijn bondgenoten) en "zij" ("terroristen" waar je anders de facto bij hoort) situatie te creëeren.
Zo geeft hij op een gegeven moment aan dat 1 van de 1100 ontwikkelaars het eens was dat "Israel gebombardeerd mag worden" (een vrij milde reactie op openlijk verraad en de slachting van "gealliëerde" NAVO troepen, vind je niet?), even later is "de helft van alle ontwikkelaars anti-semitisch" (een buzzword dat ondertussen, wanneer gebruikt, aanduidt dat je met bullshit te maken hebt)

Mensen met deze hypocriete mentaliteit zijn de oorzaak van het probleem en zolang mensen met deze mentaliteit rond blijven hangen, zolang we het gejank om een oneerlijke behandeling honoreren, zullen de problemen nooit verdwijnen.

Dit is ook waarom ik blij ben dat Obama geen fan is van Israel, wat goed te begrijpen is.

De deals die Amerika toendertijd had gesloten voor support zorgde ervoor dat het post-WWII Amerikaanse industrialisme niet tot een ondergang zou leiden, zo krijgt Israel jaarlijks een budget van enkele miljarden - zolang dit geld wordt gebruikt om Amerikaanse wapens te kopen, in principe een manier om beide 1) anti-trust (VS)/anti-monopolie (EU) wetgeving te omzeilen 2) een zwaarbewapende, sympathieke uitvalsbasis in het midden-oosten te garanderen 3) de economie kunstmatig staande te houden.

De tijd waarin deze regeling efficiënt was, in plaats van een onnodige kostenpost in het midden van een recessie, is echter allang gevlogen en terwijl de Amerikaanse-Israelische relatie financiëel altijd een "break-even" was, zorgt Israel met haar complete gebrek aan respect voor mensenlevens en impulsieve, arbitraire invasies links en rechts nu voor het ongenoegen van de gehele wereld (na Libanon, als Michael Bolton de VS vertegenwoordiger geen veto uit had gesproken, was Israel unaniem uit de VN gezet en door de NAVO *bezet*) - Bush maakte het geen drol uit gezien de man 1 doel had dat hij koste wat kost wilde behalen, waar Obama juist reparaties uit wilt voeren en weigert om verder nog Amerika op te laten draaien voor de escapades van Israel.

Wederom wil ik benadrukken dat het hier om selecte organisaties en de sympathieke aanhangers gaat, wat goed te zien was met de massale (onderdrukte) protesten in Tel Aviv en Jerusalem tijdens de massaslachting in Libanon.

Waltz With Bashir is een goede film die dit contrast en de (bewuste) onwetendheid bij de mainstream aan het licht brengt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Bolle
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma 19 Okt 2009, 12:18    Onderwerp:
Reageren met citaat

Weinig nieuws hiero lijkt me...

Terug naar boven
Spruijt
Uberstronken

BerichtGeplaatst: Ma 19 Okt 2009, 12:45    Onderwerp:
Reageren met citaat

Post jij eens dan een WOT A4tje waarom dat niet zo is.

(ik vind trouwens wel dat ik op je moet reageren Mel (in de goede zin Wink), maar dat komt binnenkort)
Bolle
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma 19 Okt 2009, 17:49    Onderwerp:
Reageren met citaat

Ik hou me niet bezig met de Israel - Palestina kwestie.
Dit omdat het zich bezig houdt met Landje pik, de een zegt het is van mij en de ander vind het van de ander.
Zolang niemand er daadwerkelijk wat aan doet zal het zo blijven.

Beetje knoop doorhakken.......

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Spacehuis Forum Index -> W.O.T. Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

Ga naar: